Wij leggen beslag of blokkeren het geld op uw bankrekening. Hiermee betalen wij uw openstaande rekeningen. Zodra dat gebeurd is, kunt u uw bankrekening weer gebruiken. Meestal duurt dit ongeveer 5 weken. Wilt u dat dit sneller gaat? Dan kunt u 3 dingen doen:
Optie 1) Contant betalen
U kunt uw openstaande rekening(en) met contant geld betalen op ons kantoor.
Optie 2) Betalen via een andere bankrekening
U kunt uw openstaande rekeningen ook betalen met een andere bankrekening die u wellicht heeft of via iemand anders die voor u wil betalen, bijvoorbeeld een familielid, kennis of vriend. U kunt het bedrag (laten) overmaken naar:
Jongerius : NL21ABNA0553226878
Vergeet niet uw dossiernummer bij de betaling te vermelden.
LET OP: Wij hebben een bewijs nodig dat u het geld heeft overgemaakt. Natuurlijk kunt u het bewijs ook langs brengen op ons kantoor of mailen.
Optie 3) Zorgen dat uw bank ons sneller betaalt
U kunt ook zorgen dat uw bank sneller geld naar ons overmaakt. Zodat u uw bankrekening sneller weer kunt gebruiken. Dit gaat zo:
- Neem contact op met uw bank. De meeste banken hebben een speciale afdeling voor beslaglegging. Vraag naar deze afdeling;
- Vraag uw bank om de ‘verklaring’ naar Jongerius te sturen. In deze verklaring staat het saldo van uw bankrekening;
- Wij zullen de bank berichten om het openstaande bedrag aan ons af te dragen en het restant vrij te geven.